Dlaczego UX uratuje twoją grę

Tworzenie udanej gry jest bardzo proste, wystarczy stworzyć wciągające doświadczenie, może znaleźć odpowiedniego wydawcę, dobrze się komunikować, a Twoja gra stanie się natychmiastowym bestsellerem. W porządku, to nie jest takie proste, ale wiemy, że jednym z głównych powodów sukcesu gry jest … to, że jest zabawne.

Niestety, jest to coś naprawdę trudnego do osiągnięcia. Wpadnięcie na złe doświadczenia może być łatwe: wystarczy wstawić shakery do koktajli, dwie łyżki niejasnych menu, kubek problemów z balansowaniem, garść zamrożonych ekranów powitalnych, 1,5 uncji niewłaściwego targetowania i setki gier wydanych codziennie … i dostajesz koszmar.

Twórcy gier (od gigantów takich jak Blizzard do Indii, takich jak Robot Gentleman) odkryli, że aby dobrze spać, muszą zainwestować w zrozumienie doświadczenia swoich graczy – i dobrze, że wykonali świetną robotę!

Pole UX (User Experience) szybko się zmieniło i stało się niezbędne w ciągu ostatnich lat, głównie ze względu na boom gier wideo i przeciążenie sklepów z aplikacjami. Studia zdają sobie teraz sprawę, że posiadanie dobrego produktu nie wystarcza, aby przyciągnąć uwagę graczy lub, co jeszcze bardziej skomplikowane, zachować je. Gracze niekoniecznie chcą grać w grę z najlepszą grafiką lub najbardziej zaawansowaną mechaniką gry, ale chcą poczuć się wyjątkowo i przeżyć wyjątkowe i niesamowite wrażenia. Weźmy na przykład Hotline Miami lub Uncanny Valley, obie są grami z niesamowitymi doznaniami rozgrywki i niezwykłą grafiką.

Bez względu na posiadany budżet lub na to, czym będzie Twoja gra (komputer, telefon, 2D, symulacja, RPG …) Twoim zadaniem powinno być zawsze zapewnienie graczom wyjątkowego doświadczenia, którego nigdy nie zapomną.
Czym naprawdę jest UX?

Międzynarodowa Organizacja Standaryzacji definiuje UX jako “spostrzeżenia i reakcje człowieka wynikające z użycia i / lub przewidywanego użycia produktu, systemu lub usługi. Obejmuje emocje, przekonania, preferencje, percepcje, reakcje fizyczne i psychiczne użytkowników, zachowania i osiągnięcia, które występują przed, w trakcie i po użyciu “.

W skrócie, UX polega na dbaniu o to, jak gracze się czują i jak sprawić, aby gra była znacząca. Należy wziąć pod uwagę kilka czynników: funkcjonalność, interakcje, wizualizacje, użyteczność, architekturę informacji, interfejs użytkownika, a nawet sposób działania naszego mózgu i jakie są nasze motywacje jako graczy.

W branży gier wideo wrażenia użytkownika są kształtowane przez fabułę, mechanikę gry, wyzwania, misje, grafikę, sterowanie, a nawet efekty filmowe. Elementy te muszą być dobrze zrównoważone, aby stworzyć doskonałe wciągające doświadczenia. Spójrzmy na przykład na Undertale: 2D RPG z piękną grafiką inspirowaną latami 90. jest jednym z najbardziej recenzowanych produktów na Steamie, cieszącym się światowym uznaniem dzięki swoim zagadkom, uzależniającej historii i, co ważniejsze, oryginalnej treści; lub Nidhogg, codziennie pozyskując nowych użytkowników, korzystając z idealnej kombinacji prostych i dostępnych kontrolek, świetnego projektu poziomów i konkurencyjnego lokalnego PvP.

W jaki sposób UX pomaga mojej grze?

Dobrze zaprojektowane wrażenia użytkownika mają bezpośredni wpływ na zachowanie i współczynnik konwersji graczy, ponieważ jest to podłoże zaangażowania graczy. Im większe zaangażowanie, tym większa potencjalna liczba graczy, a jeśli gra ma odpowiedni model biznesowy, tym większy sukces ekonomiczny. Dotyczy to każdego rodzaju gry i platformy.

Aby osiągnąć te cele, ważne jest zrozumienie, czego szuka użytkownik i zebranie odpowiednich danych. Niektóre z tych sposobów to testy użyteczności, grupy fokusowe, ankiety, testowanie, analiza zachowania, śledzenie biometryczne, przeglądy rozgrywki, analityka w grze lub telemetria.

Wiele danych można wyciągnąć z nauki gracza i gry. W sumie dane te pomagają nam zrozumieć, jak użytkownicy myślą o naszej grze. Dobre doświadczenia nie mogą zostać dostarczone, jeśli nie mamy dowodów na ich potrzeby i oczekiwania. Dlatego ważne jest posiadanie dobrze zaprojektowanej platformy testowej, która obejmuje cały cykl życia produktu, zaczynając od pierwszego prototypu, co pomaga w ciągłym sprawdzaniu doświadczeń swoich graczy.

http://kzpr.pl/
http://podrozetv.pl/
http://poteganatury.pl/
http://terazwsieci.pl/
http://www.gajg.pl/
http://www.3pionki.pl/
http://www.ajkshop.pl/
http://www.bud-len.pl/
http://www.dcgroup.pl/