Przyszłość gier 2D

Pamiętam, kiedy byłem dzieckiem grającym Manic Miner i myśląc: “to nigdy nie będzie dla mnie zabawne”. I wiesz co? Nawet z moim nie w pełni ukształtowanym, podatnym mózgiem dziecka, miałem całkowitą rację! Manic Miner nadal jest zabawny, chociaż był czas, w którym gry tego typu, przez co rozumiem gry 2D, szły drogą dinozaura. Około końca lat 90. i początku XXI wieku wszystkie najcenniejsze serie gier komputerowych przeniosły się na 3D. Mario, Zelda, Donkey Kong, Metroid, Sonic, Castlevania, Metal Gear, a nawet Monkey Island sprzedawali piksele dla wielokątów, kiedy wkraczaliśmy w ten dziwny, nowy świat.

Na szczęście gry 2D później okazały się odradzać, a większość z tych serii AAA otrzymywała wpisy 2D (lub przynajmniej 2,5D). A teraz mamy popularne gry indie, takie jak Nuclear Throne, Hyper Light Drifter i Super Meat Boy torując drogę do tego, co było prawie straconą sztuką. Trendy ciągle się zmieniają, a w świecie pełnym hitów takich jak Red Dead Redemption 2, Fortnite i Overwatch nie można nie zastanawiać się, w jaki sposób gry 2D będą kontynuowane. Aby pomóc nam przewidzieć przyszłość, poprosiliśmy nasz zespół twórców gier 2D o to, jak widzą tę wczesną formę ewolucji gier.

Ale zanim dojdziemy do przyszłości, najpierw musimy zrozumieć teraźniejszość. Dlaczego gry 2D są wciąż tak ważne w czasach nowożytnych? W tym celu otrzymaliśmy szereg powodów. Szef działu rozwojowego YoYo Games, Mike Dailly uważa, że ​​gry 2D przetrwały dzięki jego dostępności. “To wciąż najszybszy sposób tworzenia gier i wciąż najprostsza interakcja dla zwykłych użytkowników”, powiedział. “Interfejsy 2D są wszędzie, więc zwykli gracze zawsze znajdą te gry łatwiejsze w obsłudze i bardziej zabawne. Frustracja interfejsu 3D doprowadzi wielu przypadkowych użytkowników do aplikacji, a nie tylko do gier. ”

To uczucie zostało powtórzone przez Setha Costera z Butterscotch Shenanigans (Crashlands, Levelhead). “Nie mogę ci powiedzieć, ile razy widziałem kogoś, kto ma bardzo mało doświadczenia w grach, a potem gra w 3D, i spędził następne 10 minut wpatrując się w podłogi i sufity, sfrustrowany, ponieważ nie potrafią zrozumieć, jak zaglądać właściwy kierunek – powiedział. “Ale w przypadku 2D nie mamy takich problemów.”

Gry 2D są nie tylko bardziej dostępne dla graczy, ale także dla programistów. Fabrice Breton z CowCat Games (Riddled Corpses Ex, Xenon Valkyrie +) powiedział: “Gry 2D są łatwiejsze do zaprogramowania – wystarczy tylko obsłużyć dwie współrzędne zamiast trzech. Ma to sens, ponieważ wszystkie nasze monitory i telewizory są właśnie takie. ”

Dan Johnston z Checkered Ink, twórcy GameDevDan vs Life, powtórzył to zdanie. “Gry 2D są łatwiejsze do wizualizacji i szybkiego prototypowania dla programistów” – stwierdził. “Nie musisz budować dużego, złożonego środowiska w silnym silniku gry, aby zorientować się, jak będzie wyglądał twój pomysł na grę. Możesz także tworzyć gry 2D z mniejszym i mniej doświadczonym zespołem. ”

Sebastian Nigro z Studio Eris (Do not Sink) dodał: “Gry 2D pomagają programistom uniknąć dodatkowej warstwy złożoności, która towarzyszy trójwymiarowości. Utrzymywanie rzeczy prostych we własnym doświadczeniu pomogło mi skoncentrować się na projekcie, a nie na implementacji “.

Dailly również uważał, że gry 2D są szybsze i łatwiejsze w produkcji. “Są o wiele prostsze i szybsze do wykonania” – powiedział. “Możesz sprowadzić swój pomysł w ciągu miesięcy, a nie lat, więc jest to zdecydowanie najlepsza okazja.”

Nie oznacza to, że gry 2D są łatwe do opracowania. W pewnym sensie może być jeszcze trudniej. “Uważam, że jest to wielkie nieporozumienie, że” łatwiejsze “lub” tańsze “jest tworzenie gry 2D – powiedział Jason Canam, założyciel Household Games (Way of the Passive Fist). “Podczas tworzenia gry 2D nie brakuje wyzwań. Sztuka jest często największym wyzwaniem. Poziomy muszą być rysowane ręcznie (nawet w pikselach), a drobne zmiany zawsze wymagają aktualizacji i pracy ze sztuką. Nie ma łatwych regulacji oświetlenia, żadnych poprawek aparatu. Jeśli nie wygląda dobrze, jest przerysowana, nie ma możliwości obejścia tego! ”

Coster zaproponował bardziej konkretny przykład tego, jak gry 2D mogą być nawet bardziej pracochłonne niż ich trójwymiarowi bracia. “Jedną z wad 2D jest ogromna ilość przestrzeni tekstury, której potrzebujesz, jeśli chcesz zrobić coś dużego” – wyjaśnił Coster. “Zamiast modelu 3D z jedną teksturą, ten sam znak może być renderowany 300 razy w różnych pozach. To nakłada pewne ograniczenia na to, jak szczegółowe mogą być uzyskiwane, lub na jak wysoką rozdzielczość można zrobić, aby stworzyć sprite’y, bez marnowania GPU. ”

http://www.americanbar.pl/
http://100mb.pl/
http://jesiennedzieciaczki.pl/
http://www.cpenergia.pl/
http://www.brugo.pl/
http://www.twojaprawda.pl/
https://dogin.pl/
http://www.angelofdeath.pl/
http://www.grykubusia.pl/
http://www.faberfaber.pl/