VR

Oferta na poziomie podstawowym, jak na przykład Oculus Go i Vive Focus, nie powinna być mylona z zestawami słuchawkowymi o przystępnej cenie, takimi jak Galaxy Gear VR Samsunga lub Google Carddream i Daydream – które wymagają umieszczenia smartfona w pustym opakowaniu służyć jako ekran i procesor. Te zestawy “zrób to sam” można uzyskać za dowolne od 15 USD za kartonowe wycięcie do 90 USD lub za bardziej konkretny model. Ostrzegamy jednak: ich ograniczona rozdzielczość i swoboda poruszania się zapewniają niewiele więcej niż tylko to, co oferuje VR.

Słuchawki takie jak Oculus Go i Vive Focus opierają się na technologiach opracowanych pierwotnie dla smartfonów. Należą do nich procesory system-on-a-chip, a także miniaturowe żyroskopy i czujniki ruchu. W przeciwieństwie do modeli “zrób to sam”, komponenty w tych nowych autonomicznych modelach VR są w pełni zintegrowane z zestawem słuchawkowym. Mimo to musiały zostać wprowadzone kompromisy, aby były wystarczająco lekkie, aby ludzie mogli nosić je na głowach. Podczas gdy procesory smartfonowe Snapdragon firmy Qualcomm są imponujące, nie mają sobie równych, jeśli chodzi o produkcję płynnej grafiki z realistycznym oświetleniem i cieniami w przestrzeni VR, dla zasilaczy Intela lub AMD używanych w komputerach do gier.

Inne cięcia kosztów dodatkowo zwiększają wydajność. Na przykład, nadchodzący system Oculus Go opiera się o niedrogi panel LCD zamiast cenowego wyświetlacza OLED. Ta ostatnia aktualizuje obraz znacznie szybciej, zmniejszając rozmycie spowodowane ruchami użytkownika. Aby jeszcze bardziej obniżyć koszty, urządzenie Oculus Go zostanie wysłane bez zewnętrznych czujników potrzebnych do śledzenia ruchów użytkownika w pomieszczeniu – chociaż samodzielne urządzenie może co najmniej śledzić ruchy głowy dzięki wbudowanym akcelerometrom. Jest również wyposażony w dość prosty kontroler, a nie parę potężnych ręcznych urządzeń “Touch” z pakietu Oculus Rift.

http://zlotypionek.pl/
http://www.grajcarnia.pl/
http://www.faberfaber.pl/